بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید

بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید

بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید

بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید

در انتخاب بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید باید المان های مختلفی را در نظر بگیرید. اما در حالت کلی برای دیوار سفید قرنیز مناسب را باید از بین رنگ های روشن انتخاب کنید. زیرا انتخاب قرنیز رنگ روشن برای دیوار سفید به محیط نمای یکپارچه و جذاب تری می دهد. در این مطلب تصمیم داریم مهمترین عوامل موثر در انتخاب بهترین قرنیز برای دیوار سفید را مورد بررسی قرار دهیم. اگر می خواهید در این رابطه اطلاعات بیشتری به دست آورید پیشنهاد می دهیم تا انتهای مطلب با ما باشید.
چند نکته مهم جهت انتخاب بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تصور می ‌کنید انتخاب رنگ قرنیز تاثیر چندان زیادی در دکوراسیون داخلی منزل تان ندارد بهتر است بدانید که سخت در اشتباه هستید. زیرا قرنیز از جمله مواردی است که به صورت مستقیم بر نما و جلوه دکوراسیون داخلی تاثیر می ‌گذارد. پس زمانی که می‌ خواهید برای منزل تان قرنیز انتخاب کنید، باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. هرچند قرنیز جزو تغییرات کوچک دکوراسیون منزل به شمار می رود، اما همین تغییر کوچک تحول بزرگی در دکوراسیون داخلی منزل به وجود می ‌آورد.
اگر رنگ دیوار منزل شما سفید است و قصد انتخاب قرنیز با رنگ مناسب برای آن و تغییر فضای منزل خود را دارید، برای آنکه فضای جدید منجر به زیباتر و طبیعی تر شدن نمای محل زندگی شما شود، باید در حین انتخاب به موارد زیر توجه داشته باشید.

بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید

دقت در انتخاب نوع قرنیز

جهت انتخاب بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید، باید همواره در انتخاب نوع و جنس قرنیز دقت بیشتری داشته باشید. به عبارت دیگر قرنیز در انواع مختلف پی‌وی‌سی، سرامیکی، سنگ و چوبی وجود دارد که همه این موارد در رنگ بندی‌ های مختلفی موجود هستند. منتهی جلوه و نمایی که هر کدام از این موارد در دکوراسیون داخلی منزل به وجود می آورند به نوعی خاص تر از یکدیگر است. به عبارت دیگر قرنیز چوب سفید در مقایسه با قرنیز سرامیک سفید جلوه خاص تری دارد. از این رو برای انتخاب بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید، باید در وهله اول جنس و نوع قرنیز را تعیین کنید. جهت انتخاب مناسب در این باره بهتر است علاوه بر دیوار، دیگر عناصر منزل نظیر کفپوش، مبلمان، پرده و غیره را نیز در نظر بگیرید.

بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید

توجه به دیگر عناصر

همانطور که در مطلب قبلی نیز به این نکته اشاره کردیم برای آنکه بتوانید برای دیوار سفید منزل خود قرنیز با رنگ مناسب را انتخاب کنید، علاوه بر رنگ دیوار باید به دیگر عناصر موجود در فضای منزل خود نیز توجه کنید. زیرا انتخاب قرنیز با رنگ مناسب برای دیوار سفید باید به نحوی انتخاب شود که بین رنگ قرنیز و دیگر عناصر موجود در منزل تضاد وجود نداشته باشد.

بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید

مساحت منزل

به طور کلی برای محیط هایی که فضای کوچکی دارند عناصر رنگ روشن به کار می‌ رود‌. زیرا در این صورت فضای محیط باز تر به نظر می رسد. بنابراین اگر فضای مورد نظر مساحت کوچکی دارد برای آنکه محیط بزرگتر و دلباز تر به نظر برسد، برای دیوار سفید خود بهتر است قرنیز رنگ روشن را انتخاب کنید.
اما اگر محیط زندگی شما فضای باز و بزرگی دارد برای آن که جلوه ای خاص تر به خود بگیرد، معمولاً انتخاب قرنیز با رنگ تیره تر برای دیوار سفید مناسب تر است. زیرا در این صورت قرنیز همانند نوار باریکی بین دیوارها و کف پوش قرار می‌ گیرد و به نوعی این دو عنصر را از یکدیگر جدا می سازد.

سلیقه

سلیقه شخصی نیز در این باره مهم است. در یک دیدگاه واقع بینانه تر باید گفت که طراحی دکوراسیون داخلی منزل یک امر کاملا سلیقه‌ ای است که شخصی می تواند متناسب با سلیقه، روحیات و معیارهای مهم خود آن را طراحی کند. از این رو جهت انتخاب بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید، بهتر است به سلیقه خود نیز اهمیت دهید تا محیط جدید کاملاً باب دل شما باشد. به عنوان مثال شما می توانید متناسب با سلیقه شخصی خود رنگ قرنیز را هماهنگ و یا برعکس متضاد با رنگ دیوار انتخاب کنید.

بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید

توجه به رنگ کفپوش

دیگر نکته مهم جهت انتخاب بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید توجه به رنگ کفپوش است. در واقع رنگ قرنیز علاوه بر رنگ دیوار باید با رنگ کفپوش نیز کاملاً همخوانی داشته باشد. در حالت کلی جهت ایجاد نمای بهتر و جذاب تر رنگ قرنیز در مقایسه با رنگ کفپوش، یک درجه تیره تر انتخاب می شود. بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که تمایل دارید، دکوراسیون داخلی منزل خود را متناسب با قوانین و مقررات موجود در دکوراسیون داخلی طراحی کنید، باید رنگ قرنیز را نسبت به رنگ کفپوش یک درجه تیره تر انتخاب کنید.
ناگفته نماند که از دیدگاه طراحان دکوراسیون داخلی بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید قرنیز سفید کم فروغ است. البته در قوانین دکوراسیون داخلی دیدگاه دیگری نیز برای این منظور وجود دارد که بر حسب آن دیدگاه، قرنیز رنگ مناسب برای دیوار و کفپوش انتخاب رنگ تضاد است.
به عبارت دیگر اگر تضاد رنگ ها را بیشتر از هماهنگ بودن آنها در دکوراسیون داخلی منزل خود می پسندید، باید رنگ قرنیز متضاد با کفپوش و دیوار و همچنین کاملاً متضاد با محیط داخلی را انتخاب کنید. در این صورت بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید قرنیز تیره خواهد بود. ناگفته نماند که رنگ ‌های متضاد به نوعی تکمیل کننده یکدیگر بوده و منجر به ایجاد تعادل در فضا می شوند.

4/5 - (3 امتیاز)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button