درب ورودی ساختمان

درب ورودی ساختمان

درب ورودی ساختمان

درب ورودی ساختمان یکی از قسمت‌های مهم در بنا محسوب می‌شود. این قسمت بیشترین تأثیر را برای ساخت نسبت به دیگر بخش‌های این مجموعه دارد. این درب تا حد زیادی نما و زیبایی آپارتمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین باید در انتخاب آن دقت کافی را به خرج داد. در این مقاله سعی می‌کنیم تأثیر درب ورودی چوبی بر زیبایی کلی ساختمان، انواع درب‌های ورودی و در نهایت نکاتی که باید در خرید اینگونه درب‌ها مورد توجه قرار داد را بررسی کنیم.

تأثیر درب ورودی ساختمان بر نمای بیرونی

ازجمله اصلی ترین قسمت‌های هر ساختمان و دکوراسیون خارجی ساختمان را درب ورودی تشکیل می‌دهد که در نگاه اول نظر رهگذران را به سوی خود جلب می نماید. بنابراین باید هنگام انتخاب آن به عوامل مختلفی دقت نمود. درب‌های ورودی ساختمان از مهم‌ترین عوامل زیبایی آرایه‌گری و همچنین نمای بیرونی ساختمان‌های مسکونی و تجاری می‌باشند. اولین چیزی که هر فردی بهنگام ورود به ساختمان با آن مواجه خواهد شد درب ورودی است که با طراحی زیبای خود می‌تواند نظر هر فردی را بخود جلب نماید و تأثیر زیادی بروی ذهنیت فرد از محیطی که به آن وارد گردد خواهد گذاشت.

 

درب ساختمان

انواع درب‌های ورودی ساختمان

1-درب آهنی

یکی از پر فروش ترین  انواع درب درمیان درب‌های ورودی ساختمان می‌توان به درب آهنی اشاره کرد. از آنجایی که درب ورودی ساختمان تأثیر زیادی بر امنیت کل بنا دارد درب‌های آهنی تأثیر زیادی بر امنیت کامل ساختمان دارند و از استحکام فوق‌العاده‌ی برخوردار هستند. نکته مهم در درب‌های آهنی ساخت چهارچوب قوی و مستحکم آن‌هاست. بنابراین اگر قرار است درب مورد نظر شما برای جایی به کار رود که امنیت بالا میخواد استفاده از اینگونه درب ها را به شما توصیه می کنیم.

2-درب ویلایی ساختمان

درب‌های ویلایی می‌توانند نمونه‌ای از درب‌های مناسب برای ورودی ساختمان باشند که البته استفاده از آن‌ها بیشتر در مورد سازه‌های ویلایی کاربرد دارد. از جمله اینگونه درب‌ها می‌توان به درب حیاط اشاره کرد. این درب‌ها نمونه‌ای از درب‌های پرطرفدار برای خانه‌های ویلایی هستند.

3-درب چوبی

چوب از گذشته یکی از مؤلفه‌های مهم و پر کاربرد برای ساخت درب و پنجره چوبی محسوب می‌شود. برای ساخت درب ‌های چوبی می‌توان از انواع چوب ‌های راش، گردو و بلوط استفاده کرد چرا که درب ورودی چوبی نیاز به استحکام دارد و اینگونه چوب ‌ها در ساخت درب برای امینت بیشتر استفاده می‌شود. درب های چوبی نسبت به دیگر درب های ورودی نمای بسیار زیبا و شیک تری به ساختمان می دهند.

درب ساختمان

 

نکات مهم در خرید درب ورودی ساختمان

1-به  دلیل تنوع در رنگ، جنس و طرح درب‌های ورودی و ابعاد مختلف بهتر است شما طرح و رنگ و سایز دقت کنید که درب ورودی را با توجه به سبک نمای خارجی ساختمان خود انتخاب کنید.

2-درب‌های ورودی در انواع طرح‌های درب ویلایی و درب ضد سرقت و درب آپارتمانی و … تولید می‌شوند که شما باید متناسب با نوع بنای خود آن را تهیه فرمایید.

3- انتخاب هر یک این از طرح‌های تولید شده برای درب ساختمان به سلیقه شخصی مربوط می شود اما هنگام خرید دربی که برای خانه خود انتخاب می‌کنید باید مستحکم باشد و ازنظر استایل و رنگ نیز مکمل ساختمان شما نیز باشد

4- با توجه به تأثیری که درب وردی ساختمان بر نمای بیرونی دارد بهتر است شما در هنگام مدل درب ورودی ساختمان حساسیت و دقت لازم را در مورد رنگ، طرح و جنس آن به خرج دهید.

5-یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در انتخاب درب ورودی ابعاد و اندازه یعنی طول و عرض و ارتفاع چارچوب درب هست.

6-سبک طراحی هر ساختمان تأثیر زیادی در انتخاب درب ورودی دارد بنابراین هنگام خرید سبک ساختمان خود درب ساختمان را در نظر بگیرید.

7-هنگام خرید درب‌های ورودی ساختمان به محیط دمایی منطقه‌ای که قرار است درب را استفاده نمایید دقت کنید. چرا که جنس هر درب متأثر از دمای محیط به کار رفته آن می‌باشد.

8-طرح درب ورودی ساختمان می‌تواند سفارشی یا از قبل آماده باشد دقت نمایید طرحی که برای درب ورودی خود انتخاب می‌کنید یک طرح مناسب و شیک باشد چرا که درب ورودی گویا نمای داخلی آن است.

9- استاندارهای لازم در مورد امنیت یک درب ورودی در آن رعایت شده باشد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button