دیوارپوش چیست ؟

دیوارپوش چیست ؟

دیوارپوش چیست ؟

در این مقاله سعی داریم شما را به جواب این مسئله که دیوارپوش چیست ، بپردازیم. اهمیت دادن به دکوراسیون داخلی یکی از مباحثی است که امروزه به آن بسیار توجه می‌شود. استفاده از دیوار پوش‌ها خود بخشی از این نوع دکوراسیون است.

در  تعریف این مسئله که دیوارپوش‌ یا دیوارکوب چه کاری انجام می‌دهند باید عرض کنیم به پوشش به کار رفته روی دیوار را دیوارکوب یا همان دیوار پوش می‌گویند.

دیوارپوش را می‌توان در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری مورد استفاده قرار داد . اگر بخواهیم این محصول را برای منازل مسکونی استفاده کنیم معمولاً از دیوارپوش در فضای بین کابینت‌های آشپزخانه، روی ستون و یا قسمت‌هایی از دیوار پذیرایی، بالای تختخواب استفاده می‌شود.

در ساختمان‌های اداری و تجاری استفاده از دیوارپوش باعث ایجاد محیط زیبا و رسمی می‌شود. در این مطلب ابتدا اهمیت دیوارپوش را در دکوراسیون داخلی و سپس به انواع و مزایای دیوارپوش ها خواهیم پرداخت پس با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

اهمیت دیوارپوش در دکوراسیون داخلی

دیوارپوش ها امروزه یکی از عوامل مهم در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند. به این خاطر که دیوار پوش ها در انواع مختلف و طرح‌های متنوعی ساخته‌شده‌اند و به‌راحتی امکان هماهنگ شدن با سایر اجزای دکوراسیون شما را دارد و به‌گونه‌ای که با هر سبک و سلیقه‌ای جور در می‌آید.  

علاقه به داشتن منازل شیک و لوکس باعث شده تا دکوراسیون و موارد مربوط به آن اهمیت زیادی پیدا کند. بسیاری از افراد برای لوکس‌تر شدن منزلشان به‌جای استفاده از کاغذدیواری یا رنگ از دیوار پوش استفاده می‌کنند و دیوارهای منزل شان را  شیک‌تر جلوه می‌دهند.

به خاطر داشته باشید خود دیوار بدون این‌گونه محصولات می‌تواند از طریق یکسری گچ‌بری‌ها یا رنک آمیزی ها شیک به نظر برسد اما دیوارها به‌خودی‌ خود همواره در برابر رطوبت همیشگی قرار دارند و رنگ کردن و کاغذدیواری کردن آن منطقه هیچ فایده‌ای ندارد به‌گونه‌ای که بعد از مدتی دوباره لکه‌های زرد خودنمایی می‌کنند.

در صورتی که وجود دیوار پوش علاوه بر زیبا کرد محیط منطقه‌ای که بسیار خرابی دارد را پوشش می‌دهد و کاملاً به‌صرف هم می‌باشد. این لایه اضافی بر روی دیوار نصب‌شده و نمای جدیدی را به فضای داخلی می‌دهد. بسته به اینکه دیوار پوش شما از چه نوعی است با یکدیگر متفاوت است، برخی از آن‌ها به کمک پیچ و مهره، برخی از آن‌ها به کمک چسب سرامیک و برخی نیز به کمک سیمان بر روی دیوار نصب گردند.

انواع دیوار پوش 

همان‌طور که اشاره کردیم دیوار پوش‌ها در انواع متفاوتی ساخته می‌شوند که در زیر به‌صورت مختصر به آن می‌پردازیم .

1-دیوارپوش چوبی

در ساخت این نوع دیوارپوش از چوب استفاده می‌شود که به نسبت سایر دیوارپوش ها پرطرفدارتر است. پوشش دهی این کار هم می‌تواند تمام فضای منزل را در بربگیرد یا متوان فقط روی قسمت‌های مشخصی از ساختمان آن را نصب کرد.

2- دیوار پوش چرمی

این نوع دیوار پوش همان‌طور که مشخص است از جنس چرم است و به لحاظ جنس نرم و از لحاظ ضخامت بسیار محکم و مقاوم است. این نوع کار بیشتر در محیط تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3-دیوار پوش سه‌بعدی

دیوار پوش سه بعدی طرفداران خاص خود را دارد و اغلب در تمام فضای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و کاملاً می‌توان گفت جنبه زیبایی دارد.

4- دیوار پوش‌سنگی

دیوار پوش‌سنگی هم مانند دیوارپوش سه بعدی نقش‌نمایشی دارد این نوع کار بیشتر برای پشت تلویزیون و شومینه استفاده می‌شود.  

5-دیوار پوش آجری

این نوع دیوارپوش نمای اجری دارد و بیشتر در اتاق‌خواب مورد استفاده می‌گیرد. همچنین از این نوع دیوار پوش‌ها در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز استفاده می‌گردد.

6-دیوار پوش آلومینیومی

علت نام‌گذاری این محصول به دلیل استفاده از ورقه‌های آلومینیومی است و در دو رنگ طلایی و نقره‌ای تولید می‌شود.

 

7- دیوار پوش شیشه‌ای

این نوع دیوارپوش بیشتر در فضای آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و جنس آن کاملاً مقاوم در برابر ضربه است.

8-دیوارپوش فومی

علت نام‌گذاری این محصول به دلیل به کاربرد فوم در متریال آن می‌باشد. طرح‌های فومی بسیار شیک و کاربردی هستند.

مزایای استفاده از دیوار پوش

1-دیوارپوش ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند در واقع به خاطر ضد آب و رطوبت بودن در مناطقی که رطوبت بالاست بسیار کاربردی است.

2-ضد حریق و مقاومت بالا در برابر حرارت از دیگر مزیت‌های دیوارپوش هست.

3-به‌راحتی قابل شستشو و نظافت هستند

4- دارای طول عمر طولانی و مقاوم در برابر استهلاک می‌باشند

5-به دلیل داشتن تنوع رنگ و طرح هر سلیقه را به‌راحتی تحت پوشش قرار می‌دهد.

6-نصب بسیار راحت و آسان در کمترین زمان

7-برای تمامی مناطق تجاری واداری و شرکت‌ها و بیمارستان و آزمایشگاه و مطب قابل‌استفاده است.

 

 

 

4.9/5 - (7 امتیاز)

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button